Marketing & Communicatie/Marketingtechnieken

Marketingtechnieken

Als marketeer ben je de spil van een organisatie. Met kennis van alle marketingtechnieken ben jij klaar om flitsende marketingcampagnes te lanceren en bij te sturen.


All courses in the subcategory Marketingtechnieken

Marketingtechnieken

E-Marketing

E-Marketing, a profession with a future!

Vergroot je online zichtbaarheid met een professionele opleiding in online marketing.

Available via

Marketingtechnieken

Marketing

Marketing, a profession with a future!

Wil jij leren wat goede marketing kan betekenen voor jouw bedrijf? Je kennis vergroten?

Available via

Marketingtechnieken

Sportmarketing

Sportmarketing, a profession with a future!

Combineer je passie voor sport met je talent voor marketing.

Available via


Be sure of your future!

Marketing is de jonge, dynamische industrie in de businessworld. Wie een carrière begint in de wereld van marketing, kan zeker heel ver komen. Marketingspecialisten volgen dikwijls een carrièrepad waarbij persoonlijke groei enorm wordt aangemoedigd en verantwoordelijkheid op de werkplaats ook enorm toeneemt. Door de verschillende niches in de markt, zoals bijvoorbeeld digital marketing, B2B marketing of customer relationship marketing kan je jezelf voortdurend bijscholen en jezelf een competitief voordeel geven binnen de sector. Ook het startsalaris binnen de sector zit zeker niet slecht. Wie zich inzet om een succesvolle crrière na te streven, slaat hoge kansen om een mooi salaris te verdienen. Je bent verzekerd van enorm veel potentieel in je verdere loopbaan.

Werken in de marketing is ontzettend leuk en afwisselend. Je bent het creatieve brein achter spraakmakende marketingcampagnes en productlanceringen. Dankzij jou weten mensen waar een merk voor staat. Het is een beroep waar je al je creativiteit in kunt steken. Als een campagne succesvol verloopt, krijg je er ook telkens ook ontzettend veel voor terug. Bovendien wordt je persoonlijke groei ook ontzettend aangemoedigd en groeit je verantwoordelijkheid op de werkvloer. Uiteraard vereist dit naast veel doorzettingsvermogen ook de juiste opleiding. - Employer speaks

Marketingtechnieken

Trends

In de wereld van marketing is het belangrijk om je concurrenten voor te blijven. Daarom moet je jezelf constant verdiepen in de nieuwste marketingtrends. Zo weet je perfect waar je op moet letten en waar de grootste kansen liggen. Misschien heb je het zelf al eens gedaan of gezien: al heel wat bedrijven combineren bijvoorbeeld social media met productplaatsing. Steeds meer mensen kopen een product door een post die ze hebben zien verschijnen op één van hun social media kanalen. Ook de consument en diens data worden bijvoorbeeld steeds machtiger, waardoor de markt zich daar ook meer op zal gaan focussen. Wie weet ben jij wel mee het volgende brein achter zo een nieuwe vooruitstrevende ontwikkeling? Ontdek het zelf tijdens één van onze opleidingen.

Marketingtechnieken, 100% of the time

De voortdurend technologische veranderingen en ontwikkelingen hebben een grote impact op de manier van zaken binnen de marketingsector. De revolutie staat slechts in de kinderschoenen. Je leert je voortdurend aanpassen aan de introductie van nieuwe systemen of programma's en er kan van jouw persoonlijke educatie ook een aantal aanpassingen verwacht worden. Dat heeft ook ontzettend veel voordelen voor jou als persoon: je leert nieuwe vaardigheden en je leert flexibel te werken binnen een werkomgeving. De vooruitzichten voor de sector zien er zeker veelbelovend uit: Meer visualisatie, meer interactiviteit, meer content en een uitzonderlijke customer experience. De revolutie staat slechts in de kinderschoenen. De klantbeleving zal steeds blijven evolueren: winkels die 'on-demand' producten ontwikkelen, hyperspecialistische webshops en inzet op circulaire producten. Kortom: een sector die niet stilstaat!

Zelf ben ik al een jaar freelance marketingspecialist. Ik werk voor verschillende klanten die allemaal andere doelstellingen hebben met hun marketinginspanningen. Zelf merk ik vooral dat je een wijde selectie aan vaardigheden onder de knie krijgt. Ik ben vaak zowel analytisch en rationeel ingesteld als creatief en innovatief. Ik combineer vaak taken als data analyse met het brainstormen voor nieuwe campagnes. Deze grote variatie aan projecten brengt ook heel wat voordelen met zich mee: Je verveelt je nooit en je wordt nooit geconfronteerd met nieuwe uitdagingen. Elke dag is anders! - Ex-student speaking

Robert de Bruijn
Robert de Bruijn

Opleidingsverantwoordelijke

We merken dat heel veel studenten een carrièreswitch maken naar de wereld van de marketing. Heel wat werkgevers staan ook open voor kandidaten die uit een andere sector overstappen. Persoonlijke groei en ervaring leer je vooral op de werkvloer bij marketing. Bovendien heb je bij ons de kans om je voortdurend te blijven specialiseren met één van onze opleidingen. Dat geeft je nog meer potentieel voor verdere ontwikkeling.

Nice to know

  • 58% van de marketeers is van plan om de productie van content met tenminste 25% te verhogen.
  • Ongeveer 1/3 van de marketeers wil de gebruikservaring binnen de organisatie verbeteren.
  • Bedrijven verhogen elk jaar ongeveer met ongeveer 68% hun marketingtechnologieën.
  • Wist je dat artikelen met afbeeldingen ongeveer 94% keer meer worden bekeken door de consument?