Als online marketeer ben je de splitfiguur van een onderneming in het streven naar succes. Jij bent de schakel die zorgt voor een uitstekende naamsbekendheid bij het doelpubliek via een marktonderzoek, zet het imago van het bedrijf in de kijker met een concreet marketingplan en trekt haar een streepje voor op de concurrentie met succesvolle strategieën. Met je diploma in de digitale marketing vind je gegarandeerd een leuke uitdaging die perfect bij je past. Start vandaag en bouw een succesvolle carrière uit in de digitale marketing.
Digitalisering biedt marketeers geweldige opportuniteiten om een concurrentievoordeel uit te bouwen. Zowel online als traditionele spelers in de mediawereld maar ook in elk andere economische sector kunnen dankzij de juiste inzet van digitale tools het rendement van hun marketinginvesteringen sterk optimaliseren. - Employer speaks
Digitaal is het nieuwe normaal. De transformatie van afgelopen jaren heeft een enorme impact gehad op organisaties, groot en klein, in alle sectoren: van profit tot non-profit, cultuur en onderwijs tot de sociale sector. Consumenten en afnemers willen op een andere manier aangesproken en bediend worden. Kijk bijvoorbeeld naar social media-applicaties als Facebook Messenger en Whatsapp. Die worden niet langer enkel gebruikt om berichten naar vrienden te sturen. Ze worden steeds populairder bij bedrijven om met hun klanten te communiceren. Het biedt ook de mogelijkheid om gepersonaliseerde marketing te voeren. Kijk bijvoorbeeld naar webwinkels als bol.com, die een uitstekende klantondersteuning bieden via Facebook Messenger.
Digitale marketing bevindt zich op een keerpunt. De technologische innovaties, ontwikkelingen, uitdagingen en kansen volgen elkaar in snel tempo op. Aan marketingteams en experten zoals jou is het de taak om hier effectief op in te spelen. Dit vraagt om een nieuwe customer experience- en communicatiestrategie, om zo beter aan te sluiten op het veranderende koopgedrag en de manier waarop merken aantoonbaar waarde leveren. Nieuwe technologieën kunnen bepaalde taken overnemen, zodat marketingteams hun tijd nuttiger kunnen besteden. Hierdoor ontstaat er meer ruimte voor creativiteit en het ontwikkelen van nieuwe manieren om je doelgroepen te bereiken. In de toekomst blijven mensen onmisbaar voor de uitvoer, executie en evaluatie van marketing. De rol van marketingfuncties en bijbehorende vaardigheden zullen dan ook veranderen en evolueren.
De realiteit is dat op dit moment consumenten een groot deel van hun tijd digitaal doorbrengen. Als marketeer kan je dan maar beter weten hoe een digitale strategie in elkaar zit, welke tactieken je online kan gebruiken en hoe je het succes daarvan meet. - Ex-student speaking
Opleidingsverantwoordelijke
Met een opleiding in digitale marketing beschik je over de nodige vaardigheden om zelf een succesvolle digitale marketingstrategie uit te zetten, te meten en te optimaliseren. We kiezen bewust voor docenten die expert zijn met veel praktijkervaring. Hun ervaring delen ze met plezier met jou, zodat ook jij een onmisbare speler wordt in de wereld van digitale marketing.