Marketing & Communicatie

Marketing & Communicatie

Wervende social media teksten schrijven, Google Ads laten renderen of toch liever de beste worden in presenteren? Met een opleiding in Marketing & Communicatie lukt het jou binnenkort allemaal.

Maak van elk idee een krachtige brand story of organiseer de marketing rondom een succesvol evenement. Onze praktijkgerichte studies zijn samengesteld door marketing- en communicatiespecialisten, waardoor jij snel alle kennis in huis hebt om carrière te maken in deze sector.

Dit is je kans om alles te leren over marketing en communicatie. Volg onze professionele opleidingen en begin direct!


allSubthemesWithinTheme Marketing & Communicatie

Communicatietechnieken

Communicatietechnieken

4 homestudies

Data verzamelen

Data verzamelen

1 homestudy

Digital Content management

Digital Content management

3 homestudies

Digital marketing

Digital marketing

3 homestudies

E-commerce

E-commerce

1 homestudy

Marketingtechnieken

Marketingtechnieken

4 homestudies

Personal branding

Personal branding

2 homestudies

Reclametechieken

Reclametechieken

3 homestudies

Sales

Sales

3 homestudies

Social Media marketing

Social Media marketing

3 homestudies


beSureOfYourFuture

Ga je aan de slag als marketing- of communicatieprofessional, dan vind je altijd een richting die bij je past. Als marketeer werk je bijvoorbeeld op freelance basis of in loondienst bij een marketing- of reclamebureau. Je hebt de kans om jezelf voortdurend bij te scholen met onze opleidingen, zodat jij al meteen een voordeel hebt ten opzichte van andere professionals.

"Werken als marketeer (of in een soortgelijke functie) werpt zijn vruchten af. Dat begrijpen studenten van deze school ook heel goed. Stuk voor stuk zijn het enthousiastelingen die een frisse blik hebben op nieuwe ontwikkelingen binnen marketing en communicatie. Ze hebben voldoende basiskennis om klanten te adviseren, zodat ze het vertrouwen krijgen om elke klus uit te voeren. En vertrouwen, dat loont!" - employerSpeaks

Marketing & Communicatie

trendsCapitalized

Er gebeurt veel op marketinggebied. Chatbots, voice advertising, visual search en gepersonaliseerde content zijn enorm belangrijk om de gebruikerservaring te verbeteren. Daarnaast is de metaverse een ontwikkeling die de komende jaren verder zal groeien. Dit zijn slechts enkele voorbeelden. Juist omdat deze branche zo dynamisch is, wordt er van je verwacht dat je als marketingprofessional leergierig bent en je zintuigen het werk laat doen. Bijscholing helpt om met vernieuwende ideeën en concepten te komen, zodat jij je concurrenten een grote stap voor blijft.

Marketing & Communicatie, hundredPercentOfTheTime

De marketingbranche staat bol van de technologische ontwikkelingen. Dat betekent dat jij jezelf als communicatieprofessional regelmatig bij moet scholen. Storytelling en data zijn onmisbaar: ze zorgen ervoor dat marketingacties nog persoonlijker worden. Bovendien draait alles om experimenteren en testen, zodat je de doelgroep beter leert kennen en snel inspeelt op veranderingen.

Een paar jaar geleden ben ik begonnen als freelancer. Inmiddels werk ik voor verschillende klanten. Ik merk dat je veel skills nodig hebt om jezelf te onderscheiden als SEO specialist. Daarom ben ik zo blij dat ik hier meerdere opleidingen heb gevolgd! Ik geniet ervan om dingen te leren en dan meteen toe te passen. Het is echt tof om te zien hoe na verloop van tijd alle puzzelstukjes in elkaar vallen. - exStudentSpeaking

Robert de Bruijn
Robert de Bruijn

Opleidingsverantwoordelijke

Veel studenten kiezen voor een baan als marketeer of communicatiespecialist. Dit zijn beroepen waarbij je veel vrijheid hebt en tal van mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. Dat trekt - met name generatie Z en millennials - erg aan. Heel wat werkgevers staan ook open voor kandidaten die uit een andere sector komen. Ze brengen namelijk een hoop ervaring en waardevolle kennis met zich mee.

niceToKnowHeader

  • Blogs zijn essentieel om nieuwe leads aan te trekken. Met kwalitatieve copy laat je zien dat je een expert bent in jouw vakgebied.
  • ’Me at the zoo’ is het eerste YouTube filmpje ooit. Het werd geüpload door een van de oprichters van YouTube zelf. Deze video was het begin van een nieuwe mediarevolutie.
  • Nederlanders zijn gemiddeld twee uur per dag actief op verschillende socialmediakanalen.

fCompareCourses

fCompareMax3Courses

-
0