Verkooptechnieken

Verkooptechnieken

Je tweedehands auto laten verkopen door een garage? Think again! Dat doe je na afronding van een opleiding in verkooptechnieken helemaal zelf.

Onze opleidingen zijn samengesteld door professionals. Je ontdekt de geheimen van een succesvolle verkoop en het zoeken naar prospects, oftewel potentiële klanten. Daarnaast ga je aan de slag met commerciële administratie. Als echte salestijger in spe weet jij binnenkort precies hoe jij anderen voor je wint.

Overtuigd? Maak vandaag nog je keuze uit onze salesopleidingen.


allSubthemesWithinTheme Verkooptechnieken


beSureOfYourFuture

Bedrijven moeten altijd de verkoop van hun producten en diensten stimuleren om te groeien. De vraag naar sales professionals blijft dan ook groot, een geweldig toekomstperspectief! Sales gebruiken we bijna in alles wat we doen. Het is een heel uitdagende sector, want hoe verder je groeit, hoe meer je verdient!  

"Er is veel vraag naar sales professionals in verschillende sectoren, bijvoorbeeld IT en zakelijke diensten. Daardoor heb je de mogelijkheid om snel aan de slag te gaan bij een bedrijf. Ben je leergierig, behaal je de gestelde targets en laat je zien dat je hard werkt, dan is de kans erg groot dat je doorgroeit. Zelf maken wij dat ook geregeld mee bij starters." - employerSpeaks

Verkooptechnieken

trendsCapitalized

De wereld van de verkoop beweegt voortdurend. Verschillende trends hebben invloed op de manier waarop bedrijven in de nabije toekomst gaan verkopen en met hun klanten zullen omgaan. Tegenwoordig wordt er al veel gebruik gemaakt van verschillende creatieve acquisitie-tactieken om tussen alle ruis op te vallen. Klanten moeten bediend worden in de kanalen die ze gebruiken. Er is meer een multichannel benadering. Communicatie wordt steeds meer getarget. Kanalen zoals messaging services, persoonlijke filmpjes en directe mailtjes zullen dan ook ontzettend toenemen. Maak je klaar om ook mee voor beweging te zorgen in deze uitdagende sector!

Verkooptechnieken, hundredPercentOfTheTime

Sales draait om het creëren van een toegevoegde waarde, zowel online als offline. Je plant als het ware een zaadje in het hoofd van je (potentiële) klant, maar blijft ondertussen je dienst of product doorontwikkelen. Daarnaast moet je creatief zijn om klanten ook daadwerkelijk binnen te halen en te behouden. Op het gebied van innovatie is de marketingbranche erg vooruitstrevend bezig. Verschillende processen in marketing & sales worden volop geautomatiseerd. Zelfs zodanig dat klanten het gevoel krijgen dat ze persoonlijk worden benaderd. De grens tussen geautomatiseerd en persoonlijk verdwijnt daardoor steeds meer.

"Zelf ben ik momenteel al enkele jaren werkzaam binnen de sales. Geen enkele dag in sales voelt voor mij hetzelfde aan. Je krijgt de kans om te werken en te communiceren met nieuwe klanten, want elke dag worden zij geconfronteerd met nieuwe uitdagingen. Om succesvol te zijn binnen de sales, moet je zorgen dat je altijd up-to-date bent qua kennis van het product of dienst dat je verkoopt. Zeker als het gaat om software of IT, dan zal je jezelf goed op de hoogte moeten houden van nieuwe ontwikkelingen. Je zal je in de sales geen enkel moment gaan vervelen en dat houdt me mentaal (en fysiek!) fit." - exStudentSpeaking

Robert de Bruijn
Robert de Bruijn

Opleidingsverantwoordelijke

Elk bedrijf moet de verkoop van hun producten en diensten stimuleren om te kunnen groeien en vooral om te blijven overleven. Dit is exact waarom er een grote vraag blijft bij bedrijven naar nieuwe sales professionals. Of het nu gaat om starters die in business development werken of senior account executives, er is altijd vraag naar sales medewerkers. Jij blijft van onschatbare waarde in deze dynamische sector! Je kan deze opleidingen ook vlot van thuis uit volgen en online examen afleggen. Zo spaar je tijd in je agenda en combineer je je studie vlot met je gezin-en werksituatie.

niceToKnowHeader

  • Uit verschillende onderzoeken blijkt dat gemiddeld 10% van de klanten voor 90% van de omzet zorgt. Klanten verschillen in 'klantwaarde' die ze voor de organisatie hebben.
  • Ongeveer 65% van de verkopers in Belgische bedrijven haalt het jaartarget.
  • De 3 meest gevraagde competenties in sales zijn proactiviteit (90%), empatisch vermogen (75%), en resultaatgerichtheid (65%).
  • Volgens onderzoek werd bewezen dat 'te vriendelijk zijn' de meest onsuccesvolle verkoopstechniek blijkt te zijn.

fCompareCourses

fCompareMax3Courses

-
0